איך הופכים לעסק רווחי ומצליח?

בשנה האחרונה נסגרו 44.5 אלף עסקים בארץ והסיבה המרכזית לכך היא חוסר כדאיות כלכלית. מסקירה של דן אנד ברדסטריט עולה כי חלה ירידה במספר העסקים שנוספים כל שנה למשק
תמונת מצב עגומה אפיינה ב-2015 את המגזר העסקי בישראל עם מספר שיא של עסקים שנסגרו, כך עולה מבדיקה של דן אנד ברדסטריט ישראל. לפי הנתונים, מספר העסקים שנסגרו עלה באופן עקבי מאז 2010 והגיע בשנת 2015 ל-44.5 אלף עסקים, שהם 850 עסקים בשבוע.

אז איך לא נופלים בסטטיסטיקה?

בעל העסק הוא המשפיע ביותר על העסק שלו. מידת אחריותו, שאיפותיו, ההתמדה, ההתמסרות, הסטנדרטים, הכלים והידע – הם שיקבעו אם יצליח או ייכשל. אחרת איך נסביר שיש עסקים מצליחים ואחרים נכשלים באותו התחום, באותם תנאי שוק, ממשלה ומיסוי?
לדעתנו, כל בעל עסק יכול להצליח ולהשיג תוצאות טובות משמעותית מאלה שכיום, אם יקיים את התנאים הבאים: יש לו מוצר/שירות מצוין, ידע וניהול פיננסי נכון של העסק, ומצב מנטלי נכון (הוא ממוקד, מחויב ופרו-אקטיבי, כלומר הוא יוצר אווירה עסקית נכונה בעסק ובקרב העובדים).

העקרונות שלנו לניהול פיננסי תקין ומוצלח של עסק:

קבעו יעדים ובנו תקציב – הציבו לעצמכם את היעדים הראליים והחד משמעיים שיביאו אתכם להצלחה! מה כמות העסקות והיקף ההכנסות ברמה רבעונית, חודשית, שבועית וברמה יומית.
מהם ההוצאות שביכולתכם לעמוד בהם ואיך אתם ממקסמים את הרווחים שלכם.

תזרים מזומנים: עסקים לא נופלים על רווח והפסד, אלא על תזרים מזומנים. נהלו את תזרים המזומנים בצורה מהודקת. רוב בעלי העסקים עושים זאת ברשלנות.
זה מתכון לכישלון בטוח!

גביה: גבו את כספכם בזמן! אתם לא עובדים בחינם!

תמחור: תתמחרו את המוצר/ שרות שלכם רק לאחר שתוודאו כמה הוא עולה לכם וכמה המתחרים שלכם מתמחרים את אותו מוצר/שרות. חשבו איך אתם רוצים להיות ממותגים גבוה/ בינוני/נמוך ועל פי אסטרטגיה זאת ובדיקת העלויות והמחירים תתמחרו את המוצר.

בקרה: אל תכניסו תהליכים לעסק שלא ניתנים למדידה, מה שלא מדיד לא ניתן לשפר ולכן הוא לא קיים.